Kommunernes Indberetning
Den årlige indberetning om kommunernes rottebekæmpelse skal pt. foretages via Danmarks Miljøportals basale brugergrænseflade Rottehullet.
Du skal være opmærksom, som kommune, på at Indberetningen for det foregående år skal ske inden den 1. april året efter.
I den årlige indberetning indberetter kommunerne information om bl.a. handlingsplan, kloakrottebekæmpelse, udgifter til bekæmpelse, antal påbud og giftforbrug i private sikringsordninger.
Du skal bruge knappen “Indlever” som du kan finde i bunden af indberetningsblanketten.
OBS! Før du trykker på Indlever" skal "link til handlingsplan" være udfyldt med den nyeste opdaterede handlingsplan, som skal ligge på et tilgængeligt link.
Tjek altid linket i en anden browser, om man udenfor din kommune kan tilgå siden, hvor der ligger handlingsplan på.
Handlingsplanen sendes hermed ind til Miljøstyrelsens side: https://mst.dk/erhverv/rig-natur/artsforvaltning/rottebekaempelse/data-om-rotter/kommunale-handlingsplaner
Denne side opsamler alle kommuners handlingsplanlinks og udstiller dem.
BEMÆRK: Det er kun Miljøstyrelsens brugere, der kan godkende og afvise indberetninger i rottehullet.
Har du som kommune behov for at få genåbnet et år og eftersendt din indberetning, skal du henvende dig til Miljøstyrelsen, rotter@mst.dk
Se mere om den årlige indberetning i vores PDF vejledning over Rottehullet
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.