Alle nedenstående fejlbeskeder optræder i forbindelse med, at der oprettes en ny anmeldelse på den samme adresse, hvor der også tidligere er indleveret en anmeldelse på. Fejlbeskederne kan lyde ens, så her er derfor en uddybning af disse.
1. Fejlbesked: This Rotteanmeldelse record is duplicated
Forklaring: Denne returneres når start og slutdato er præcist de samme.
2. Fejlbesked: Der findes allerede en udført rotteanmeldelse på denne adresse i denne periode så du er formentligt ved at lave en duplikat
Forklaring: Denne returneres når en anden anmeldelse krydser ind over den anmeldelse der opdateres. Lad os fx sige vi er ved at opdatere A og der findes en anmeldelse B på samme adresse. Så er det en fejl vi smider hvis:
-- B.startdato < (A.slutdato) < B.slutdato
eller
-- B.startdato < (A.startdato) < B.slutdato
Dvs. reglen er, at man ikke må have flere igangværende anmeldelser på samme adresse MED MINDRE de foregår forskellige steder på ejendommen. Derfor man kan sætte x/y koordinat forskellig fra adgangsadressen.
3. Fejlbesked: Der findes allerede en rotteanmeldelse på denne ejendom på samme sted og af samme ansvarlige inden for de seneste 28 dage. Denne bør genåbnes og arbejdes videre på i stedet for at oprette en ny på nedenstående sag
Forklaring: Fejlbeskeden benyttes, når bruger er ved at oprette en ny anmeldelse på en adresse, hvor det er mindre end 28 dage siden at en anden anmeldelse på samme adresse blev lukket. Her skal man arbejde videre på den eksisterende anmeldelse ved at genåbne sagen,
4. Fejlbesked:
Der findes allerede en åben rotteanmeldelse på denne adresse som skal lukke før du kan påbegynde en ny
Forklaring: Hvis man forsøger at registrere en ny anmeldelse, før man har sat en slutdato for en tidligere anmeldelse.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.