Denne guide forklarer, hvilke problemer du kan møde, når du skal logge på Overfladevandsystemerne og hvordan du løser dem.
Hvis du ikke kan logge på Fjernskrivebord (Remote Desktop) til Overfladevandsystemerne, er det vigtigt at undersøge, om adgangen til Fjernskrivebord er sat ordentlig op. Læs denne guide for yderligere forklaring: Overfladevand: Generelt om adgang og vejledning til Overfladevandssystemerne.
Derudover er det vigtigt, at du undersøger, om du har roller/rettigheder til det system, som du vil ind i. Dette kan gøres ved at logge ind på dette link: https://administration.miljoeportal.dk/identifyclaimapp/
Trin for trin- guide
1.
Når du som medarbejder i Miljøstyrelsen får denne besked ved forsøgt login til Fjernskrivebord (Remote Desktop), skal du kontakte Danmarks Miljøportals support.
Tag et skærmbillede af dette:
2.
Du skal nu udfylde formularen. Det er vigtigt, at du tilføjer dit navn og email, så vi kan kontakte dig.
Under "Emne" skal du skrive: Nulstilling af brugerkonto.
I feltet "Beskrivelse" skal du forklare: Hvad du har forsøgt, hvilket system du skulle ind i, og har du evt. kontaktet din lokale administrator.
Vedhæft til sidst et screenshot fra forrige trin samt et fuldt screenshot af hele pc vinduet.
Tryk til sidst på "Send".
3.
Når du er blevet nulstillet af Danmarks Miljøportals support og har fået besked herom skal du åbne Internet Explorer. Det er vigtigt, at du ikke åbner Firefox, Chrome eller en anden browser.
4.
Du skal derefter slette cookies.
Følg denne guide hvis du har brug for hjælp: Slet cookies vejledning.
5.
Nu er du klar til at logge på https://overfladevand.miljoeportal.dk/.
Vælg din organisation ved login eller anden organisation, hvis din ikke er på listen.
Klik ikke på noget når du kommer på.
Log nu af og Log på igen efter 2 timer
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.