Denne lille guide fortæller hvor bekæmpere skal indrapportere og se deres sikringsordninger.
Trin for trin:
1. Bekæmpere skal indberette sikringsordninger via. Bekæmpersitet eller tilhørende services.
https://bekaemper.miljoeportal.dk/
Klik på "Sikringsordninger"
2. Bekæmperen vil nu få vist et overblik over sikringsordninger indenfor eget cvr nummer. Der vises maks 10.000 sikringsordninger i listen.
Det er derfor for mange firmaer nødvendigt, at benytte søgningen " Søg på adresse", "Søg på kommentar" eller "Søg på kommune". Der er også lavet en række datokriterier du kan fremsøge på.
Bekæmperen kan også oprette nye sikringsordninger ved klik på knappen "+Ny Sikringsordning".
Du kan med lave udtræk af firmaets sikringsordninger til Excel.
3. Du kan i selve sikringsordningen indskrive oplysninger om parten, du har indgået kontrakten med, så det er nemt at få overblik over hvem, du skal tale med om aftalen.
Du kan indsætte datoen for den senest udførte bygningsgennemgang på ejendommen.
Datoen for seneste udførte bygningsgennemgang er en nyere funktion. Dette er et valgfrit felt, men ment som en hjælp til lidt mindre firmaer, der ønsker at gøre brug af funktionen på hovedsiden, der visuelt minder brugeren om at udføre bygningsgennemgang hvert 3. år.
Du finder derfor en tæller på siden, der angiver aktive sikringsordninger og markerer hvis de mangler eller har forældet bygningsgennemgangsdato. Disse sikringsordninger vil være markeret med et rødt hus-ikon:
De mere forklaret i denne artikel:Bekæmpersitet: Hvorfor har jeg et rødt ikon på mine sikringsordninger?
Ønsker du som bekæmper mere information om oprettelse af Sikringsordninger?
Gå til vores PDF vejledning for bekæmpere
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.