Denne lille guide fortæller hvor bekæmpere skal indrapportere og se deres sikringsordninger.
Trin for trin:
1. Bekæmpere skal indberette sikringsordninger via. Bekæmpersitet
https://bekaemper.miljoeportal.dk/
Klik på "Sikringsordninger"
2. Bekæmperen vil nu få vist et overblik over sikringsordninger indenfor eget cvr nummer. Der vises maks 10.000 sikringsordninger i listen.
Det er derfor for mange firmaer nødvendigt, at benytte søgningen " Søg på adresse", "Søg på kommentar" eller "Søg på kommune". Dette vil dog kun sortere visningen - ikke selve udtrækket.
Bekæmperen kan også oprette nye sikringsordninger ved klik på knappen "+Ny Sikringsordning".
Du kan med fordel lave udtræk af firmaets sikringsordninger til Excel for at kunne filtrere bedre på "kommune" og "oprettelsesdato" eksempelvis. Bemærk at du dog kun her vil få vist max 10.000 resultater.
I Excel programmet kan du filtrere og sortere stigende og faldende på kolonnerne.
1. Klik på en kolonneoverskrift så den markeres grå og vælg i menuen "sortér og filtrér"
Såfremt du har behov for at vide hvilken bruger en sikringsordning er oprettet af, kan du gå til kolonnen "oprettet af".
OBS! Hvis der står 3 tal efterfulgt af nogle bogstaver, eller en længere kode med et andet CVR nummer end dit firmas, så er det Kommunen , som har oprettet sikringsordningen i sin tid.
Hvis sikringsordningen stadig er aktiv, skal du som bekæmper selv oprette en tilsvarende, idet kommuneoprettede sikringsordninger under firmaerne vil blive slettet 24. marts 2022.
Ønsker du som bekæmper mere information om oprettelse af Sikringsordninger?
Gå til vores PDF vejledning for bekæmpere
For større firmaer kan ovenstående volde problemer, idet de kan have flere end 10.000 sikringsordninger både aktive og historiske.
Kontakt Danmarks Miljøportals Support ved tvivl eller spørgsmål om udtræk.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.